Integracje CRM przedstawione za pomocą uścisku dłoni

Integracje CRM

Programy CRM stały się kluczowym narzędziem w prowadzeniu współczesnego biznesu. Integracje CRM z innymi narzędziami może znacząco zwiększyć efektywność działania firmy.

Popularne Integracje CRM:

Integracja z Pocztą Elektroniczną

Pozwala na śledzenie komunikacji z klientami bezpośrednio w systemie CRM jak również automatyzację odpowiedzi oraz analizę zachowań klientów na podstawie ich interakcji. Każda wysłana i otrzymana wiadomość będzie przechowywana w bazie danych CRM. Systemy CRM integrują się z popularnymi programami takimi jak Outlook, Thunderbird, czy Gmail.

Integracja z Systemami ERP (Enterprise Resource Planning)

Integracje CRM z oprogramowaniem handlowo-magazynowym ERP umożliwia wymianę informacji o klientach, zamówieniach, kontrahentach, rozliczeniach, a także produktach. Prowadzi to do bardziej spójnego zarządzania zasobami oraz procesami biznesowymi.

Integracja z Systemami CMS (Content Management System)

Program CMS daje możliwość zarządzania treścią zarówno na stronie internetowej jak i mediach społecznościowych. Pozwoli to na łatwe dodawanie, edytowanie i usuwanie treści, bez potrzeby znajomości kodowania.

Integracja z Narzędziami Analitycznymi

Połączenie z narzędziami do analizy danych umożliwia głębsze zrozumienie zachowań klientów i skuteczności kampanii marketingowych. Analityka pozwoli prześledzić etapy transakcji od otrzymania nowego leada aż do procesu sprzedaży. Integrowane narzędzia z systemem CRM będą kluczowym czynnikiem, aby stworzyć lejek sprzedażowy.

Integracja platformą SMS

Mimo rozbudowanych funkcji mailingowych prostym i efektywnym sposobem komunikacji jest wysłanie wiadomości SMS. Dzięki możliwości integracji z bramką SMS, z poziomu systemu możemy wysyłać  powiadomienia o nadchodzącym spotkaniu, obecnych promocjach lub statusie trwającego procesu sprzedaży.

Integracja z Narzędziami do Automatyzacji Marketingu

Automatyzacja marketingu, czyli działania  ze wsparciem specjalnego oprogramowania, służącego do usprawnienia procesów związanych z contentem, reklamą oraz sprzedażą. Leady zebrane poprzez program marketing automation, możemy skutecznie obsłużyć poprzez system CRM. Zbierane przez narzędzia dane pozwolą również na analizę preferencji i zachowań zakupowych klientów. 

Integracja CRM z kalendarzem

Integracja CRM z kalendarzami, takimi jak Google czy Microsoft, znacząco upraszcza zarządzanie zadaniami i terminami. Dzięki temu wszystkie spotkania i obowiązki są od razu widoczne w jednym miejscu. Po ustaleniu spotkania w systemie CRM pojawia się ono automatycznie w kalendarzu.

Integracja z programami księgowymi

Dzięki programom księgowym zintegrowanym z CRM mamy możliwość kontrolować finanse firmy. Integracja pozwala na automatyczne przenoszenie danych między systemami. Faktury, zamówienia i umowy są szybko dostępne w obu platformach. To eliminuje potrzebę ręcznego wprowadzania informacji, co z kolei minimalizuje ryzyko błędów.

Scroll to Top